Lördag och den jävla cyklebajsen...

Har haft förbannat ont i magen i natt och det var så nära att jag kräcktes... trodde jag skulle dö, så jag funderade på att väcka tim ett antal gånger och säga farväl för gott! Men jag kämpade vidare.

Igår kväll var man på traktorrace i Södra Lundby. Fan va det var kletigt och sörjigt. Regnade hela tiden, men ändå kom de omkring 2000 besökare. Man bara måste älska landsbygden! Vid 10 tiden var man hemma och då stressade jag som en idiot för att bli färdig för festen. Fast det blev väl inte jätte mycket festande idag dock.

De är ju cykelfestivalen här i vårgårda... bläääbläääbläää... Finns nog ingenting positivt med cykelfestivalen. Alla gator är avstängda pågrund av alla tävlingar och när de inte tävlas då är alla ute och cyklar ändå.
Jag har alltid fått lära mig att man ska cykla så nära vägkanten som möjligt, undvika stora vägar och inte cykla i bredd... men det gäller tydligen inte alla. JÄVLA CYKLISTERFANSKAP! Men det som tävlar cyklar ju såååååååå foooort! Men att det ska cykla typ 5 stycken i bredd... nä, de går jag inte med på.
En annan sjuk grej med cykelfestivalen är att det tydligen ger alla en anledning till att supa skallen av sig. Hur bra kan det vara egentligen.. när minderåriga går ut och dricker bara för att det är cykelfestival. Ska inte cykelfestival vara "hälsosamt". Vad jag vet så är alkohol inte allt för bra alltså... Sen att de ska var miljövänligt... -hahahaha!!! Varje cyklistfan har en följe bil som ligger i röven på dem och spyr ut avgaser... Men det är ju bra har jag hört!!
BAJS VAD ARG JAG BLIR! Hatar cykelfestivalen.

Säger inte att jag inte är ute och festar, för visst det kan vara kul... ibland... Men att cykelfestivalen har blivit som någon supar högtid det kan jag verkligen inte förstå. för så jävla kul är inte cykelfestivalen, och det är verkligen ingenting som man vill "fira".
De som gör cyklefestivalen rolig är väl festerna... inte cyklisterna. Så vad är meningen med cyklefestivalen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0