Gamling!

När jag åkte bussen hem härom dagen så satt det en tant framför mig. Det ända jag kunde koncentrera mig på var hennes hår. det var grått och det var kort! Det var då tanken slog mig att nästan ALLA gamlingar har kort hår. Jag kollade mig runt omkring i bussen för att see om detta stämde, och mycket riktigt så hade alla gamla tanter kort hår. Jag såg verkligen inte en ända tant med långt hår! Jag tror jag bara har sett en i hela mitt liv, och det är min gammelmormor. Hon har hår ända ner till rumpan som är jätte tjock och kritvitt, och detta gör att hon ser ut som en liten docka.

Men om vi tänker på resterande tanter, de som har kort hår! Min farmor, mormor och kompisars gammelmammor har kort hår tillexempel... Vad är det då med kort hår! VARFÖR har alla gamla tanter kort hår? jag fattar verkligen inte detta. Är det någon oskriven regel som måste följas när man kommer upp i en viss ålder? Eller att man blir kontaktad av en hemlig sekt som tvingar en att klippa av det för att det ska användas till något hemligt projekt. Och vad är det för projekt då? kommer de att försöka utrota alla unga och göra så att gamlingarna kan regera här på jorden. Det går ju nästan runt och muttrar för sig själva hela tiden, så vem vet! Det kanske kastar en förbannelse över oss när de muttrar så där... Jävla ungdomar mummel mummel.. jag ska allt mummel mummel. sur blick!

För det är något jag också har kommit under funn med, att nästan över halva gamling-befolkning är sura hela tiden. För hur många gånger har du inte hört På min tid när jag var ung... Och sen kommer det en hel predikan om hur dumma vi ungdommar faktiskt är idag. Men ibland kan jag faktiskt hålla med, fan va dumma vi är egentligen...

Men tillbaka till hår! Jag gillar inte kort hår... Jag tycker att det känns så pojke på något sett, självklart finns det tjejer som passar as bra i kort hår och att det är många unga som faktiskt har kort hår, men det är verkligen inte alls lika många som alla gamla tanter. Jag har långt hår nu och jag har bara haft kort hår två gånger i mitt liv. När jag föddes och när jag fick en knäpp och klippte av allt mitt långa hår. Idag skulle jag aldrig skaffa kort hår, jag passar verkligen inte i det. Så då undrar jag, kommer jag också att drabbas av "kort hår" hysterin när jag blir gammal? För det kan väl inte vara så att det är trendigt att ha kort hår bara för att man blir gammal? Kan man verkligen inte ha långt hår samtidigt som det ser bra ut?

Jag undrar verkligen... Har du något bra svar på detta? Jag sliter snart av mitt hår av frustration. Jag vill verkligen veta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0